اللهم عجل الولیک الفرج

زندگی نامه شهید حسن اقاسی زاده شعر باف
شهدا شرمنده ایم | صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
نويسندگان
لگوی ما
div>head
علمای شیعه
آیت الله سیستانی

آیت الله خامنه ای

آیت الله وحید خراسانی

آیت الله صافی گلپایگانی

آیت الله مکارم شیرازی

شهید حسن آقاسی زاده در فروردین 1338 در منزل کوچک و محقری همزمان با اذان صبح به دنیا آمد و موقع تولدش سرش تراشیده و نافش زده و پرده ای مانند نقاب بر صورت داشت.بسیار پاک و پاکیزه بود .دوران طفولیت ایشان سپری شد درحالی که بسیار بی آزار و جست و جو گر بود از همان موقع کودکی خود را به سجاده می رساند برای نماز خواندن .در سال 44 در دبستانی واقع در کوچه خواجه ربیع مشهد ادامه تحصیل داد.دوران دبستان را با معدل 20 به اتمام رساند.در سال 50 وارد دبیرستان فردوسی شد و در رشته ریاضی ثبت نام نمود.در سال 55 که سال آخر تحصیلاتش در دبیرستان فردوسی بود برای چندمین بار از من دعوت به عمل آوردند،ابتدا تعریف از هوش و حافظه و اعتقاد مذهبی او و سپس هر یک از مسئولین دبیرستان نظریاتی اعلام کردند و در نهایت آموزگار حسن گفت: حاج حسن را دریابید و گرنه در اختیار ساواک خواهد بود!عرض کردم چرا!؟ گفت:دیروز سر کلاس اعلامیه هایی از طرف حضرت امام در کلاس توزیع می کرده .!
 
وقتی متوجه شد که من هم فهمیده ام حسن گفت : چه بهتر که شما هم فهمیده اید حالا خیلی بهترو راحت تر می توانم وظیفه ام را نیسبت به دینم و وطنم و مکتبم انجام دهم.دوران دبیرستان را به اتمام رساند و تصمیم جدی گرفت که در راه هدفش که پیام رسانی و اعلامیه و نماز بود به طور جدی ادامه دهد و در پاسخ به سوالی که پرسیده بودند که چرا به تحصیلات ادامه نمی دهی، گفته بود :من پیروی ولی فقیه حضرت ایت الله خمینی هستم و بر خود لازم و واجب می دانم که به فرمان ولی فقیه باشم نه به فرمان شما.!من و مادرش برای پیشبرد اهدافش و موفقیت در کارهایش دعا می کردیم و متوسل به امام زمان (عج) که صاحب جمهوری اسلامی است می شدیم . فعالیت هایش را اغاز کرد.حاج حسن صبح خیلی زود از خانه خارج و خیلی دیر می آمد.  وقتی که یکی دوبار با ایشان در مورد کارهایش صحبت کردم و نصیحت کردم ایشان را گفت: بدانید من کاری غیر از انجام فرایض دینم انجام نمی دهم و گوش به فرمان امام هستم . طبق سفارشهایی که من و مادرش و آشنایان داشتند حاج حسن قبول کرد که ادامه تحصیل دهد ولی شرطی گذاشتند که به قم مشرف شوند و از نماینده امام کسب تکلیف کنند. خوشبختانه ایشان هم حاج حسن را به ادامه تحصیل تشویق کردند.درسال 56 عازم فرانکفورت کانادا ودر رشته راه و ساختمان مشغول تحصیل گردید و شروع به جذب دانشجویان پیروی خط امام در فرانکفورت شدو کم کم بر اثر نشان لیاقت مذهبی به سرپرستی دانشچویان پیروی خط امام انتخاب شد. در سال 60 وارد جهاد سازندگی و سپس به خدمت سپاه خاتم الانبیاء در می آید. در سال 65 برای مصاحبه با زائران مسلمان به حج مشرف می شود و با 120 نفر از زائران به زبان عربی و انگلیسی گفت و گو می کند و انقلاب اسلامی ایران را معرفی می کند. پس از مهاجرت از مکه 2 روز در مشهد مانده و بعد عازم جبهه میشود. "

حاج حسن می گفت در مکه با خدای خود چنین مناجات می کردم که بار الها بارها جانم را در میادین مبارزه در مقابل گلوله دشمن قرار دادم و هزاران تیر ازمقابلم عبور کرد و من را که آرزویم شهادت است هیچ به من اصابت نکرد. بار الها یا من لیاقت شهادت ندارم یا گناهانم باعث می شود که به سویت نیایم و یا اینکه مصلحت دین است که بمانم ."

چندین بار مجروح می شود ولی کارش را ترک نمی کند فقط آخرین بار که از ناحیه ستون فقرات آسیب می بیند توان مقاومتش کم می شود.

شهادت نامه:

سرانجام در سال 66 بعد از نماز ظهر راهی مناطق حمله به نیروهای دشمن می گردند.در همان منطقه شام را می خورندو نماز مغرب و عشا را می خوانند و راه می افتند به سمت منطقه. باران شدیدی هم می بارد.مناطق از سمت منافقین هماهنگ شده بوده است. حاج حسن با دو نفر از همراهان از طرف دشمن مورد حمله قرار می گیرند.و حاج حسن از شیشه جلوی  ماشین به بیرون می افتد و ماشین به ته دره سقوط می کند می شودوساعت های اخر 28/7/66به درجه رفیع شهادت که آرزویش بوده نایل می گردد.به گفته همرزمانش 2400 پروژه کوچک و بزرگ در6سال خدمات به جای گذشته است. او در مدت 12 سال در پشت جبهه و 6 سال در جبهه های حق علیه باطل تلاش می کند. و در سن 28 سالگی همزمان با شهادت امام حسن مجتبی(ع)و رسول اکرم (ص) به شهادت می رسد و جنازه ایشان در اصفهان و ارومیه و تهران تشییع می شود و در روز شهادت امام رضا (ع)تشییع می شود و در سوم امام رضا (ع)در حرم مطهر امام رضا(ع) تدفین می گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: زندگی نامه شهید حسن اقاسی زاده شعر باف,
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 11:48 ] [ خادم الشهدا ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392
امکانات وب
محل قرار گرفتن کد های وب
روزشمار فاطمیه وصیت شهدا
روزشمار محرم عاشورا آیه قرآن تصادفی .. ..


؟؟؟؟؟